Morotskaka recept

För någon vecka sedan så bakade ju jag morotskaka och då ville jag bara dela med mig av det receptet för att det är himelskt gott. Jag har inte skrivit receptet själv, utan det är kopierat. 
 
 
Ingredienser

4 dl socker
4 ägg
200 g smält smör
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk bikarbonat
1 tsk kanel
1 tsk kardemumma
6 dl rivna morötter (ca 4-5 morötter
)

Börja med att sätta på ugnen på 150 grader och smält sedan smöret och riv morötterna, vispa sedan ihop ägg och socker.
Blanda ihop de torra ingredienserna och blanda ihop med äggsmeten, ta sen i smöret och sist morötterna.
Häll detta i en långpanna och låt stå i ugnen på 150 grader i 40-45 minuter.
Bikarbonat kan bytas ut mot bakpulver, 1 tsk bikarbonat = 2 tsk bakpulver. 

Blanda under tiden ihop glasyren.

Ingredienser

300 g philidelphiaost
225 g rumsvarmt smör
4, 5 dl florsocker
4,5 tsk vaniljsocker

Blandas och breds på den nu svalna kakan, skär i bitar och lägges kallt före servering, garnera gärna med en physalis.



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR