Moccafyllda kakor med kristyr

Vill bara börja med att säga att alla recept jag lägger upp kommer för det mesta från Matklubben.se så jag hittar inte på några själv eller så. Om jag  gör det så lär jag ju nämna det.

Ingredienser

250 g smör, rumsvarmt 
1 dl socker 
1 äggula 
5,5 dl vetemjöl 

Fyllning och topping: 
120 g philadelphiaost 
2 dl florsocker 
2 msk kakaopulver 
2 tsk vaniljsocker 
1 tsk snabbkaffepulver 
2 tub kristyr, färdig i tub 
0,5 påse hasselnötter
 

Beskrivning

Arbeta ihop ingredienserna till en deg och låt vila i kylen ca 1 timme.
Kavla ut degen och stansa ut rundlar.
Grädda på bakplåtspapper i ugn på 200° i ca 8-10 minuter.

Fyllning och topping:
Blanda ihop ost, socker, kakao, vaniljsocker och snabbkaffe till fyllningen.
Fördela fyllningen på hälften av kakorna (jag vänte kakorna innan så att den platta, fula sidan är den man stoppar fyllningen på) och lägg på resterande kakor.
Toppa med kristyr och hasselnöt.



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR