Marshmallows kaka

Nu har dom äntligen kommit hem. Eller ja, för typ två timmar sen. Men det känns bra, och skönt att ha lite ljud i huset. Och nu har jag smakat kakan jag gjorde igår. Den var väldigt god men man skulle typ kunna ha inne den 10 min till i ugnen för att den blev så lös i mitten. Kanterna blev dock perfekta. Och det passade väldigt bra med grädde till.

Ingredienser

150 g smör
2,5 dl vetemjöl
3 dl strösocker
0,5 msk vaniljsocker
0,75 dl kakaopulver
3 ägg
2 msk kallt starkt kaffe
100 g marshmallows
 

Gör så här

Sätt ugnen på 175°.

Smält smöret i en rymlig kastrull.Ta den från värmen. Rör ner alla de andra ingredienserna utom marshmallowsen.

Smörj och bröa en form med löstagbar kant, ca. 24 cm i diameter.

Tryck ner marshmallowsen i chokladsmeten.
Stora marshmallows kan först klippas i mindre bitar.

Grädda kakan mitt i ugnen ca. 25 minuter. (35 min om du vill ha en fastare kaka)
 



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR