Proteinbars

Bakade dessa godingar igår. Det är typ proteinbars som jag ska käka efter jag har tränat. Det är ju inte alltid man ids göra en proteinrik måltid efter träning och snabbt ska då gå.

Ingredienser:

  • 2-3 st äggvitor
  • 1/2 mjuk banan
  • 1/2 dl solroskärnor
  • 1/2 dl linfrön
  • 1/2 dl sesamfrön
  • 1 dl valfria nötter
  • 1 1/2 dl fibehavregryn
  • 3-5 msk kakao (kan uteslutas)
  • 1 dl värmetåligt proteinpulver (ej vanligt) ev. Vatten (jag hade dock inget protienpulver, så mina är inte riktigt lika proteinrikt som dom ska vara.)

Beskrivning:

  • Hacka nötterna smått, mosa bananen och blanda ihop med övriga ingredienser. Blir det för torrt behöver du blanda ner en skvätt vatten.
  • Bred ut på en bakplåtsklädd plåt i en stor kaka, alt. forma bars direkt i portionsstorlek.
  • Grädda i 175 grader i 20-25 min, tills de är torra. Förvara i frysen för längre hållbarhet.
  • Smaksätt med t.ex kanel, honung, vaniljpulver, smält mörk choklad, kardemumma, torkad frukt etc.



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR