Tankar kring GMU

De senaste dagarna har jag verkligen lagt mycket tankar till GMU. Beställde ett lösenord förra veckan för att kunna ansöka men tyvärr fungerar det inte just nu. Donno why. Men funkar det inte på måndag så ska jag maila dom och fråga. Hur som helst, jag funderar på att göra GMU så fort det går efter studenten. Alltså i antingen juli eller augusti som det ser ut nu.
 
Jag har prata väldigt mycket med min pappa om det, frågat massa frågor osv. Han har gett mig många bra svar och tips på förberedelser inför både antagningsprovet och själva GMU utbildningen. Det är ju viktigt att ha en bra fysik. Jag är väl helt okej på den fronten men jag kan absolut förbättra mig.. mycket mer.
 
Så redan till veckan ska jag börja mina förberedelser. Jag är så taggad så varför inte börja i god tid. Styrka och kondition tar ju tid att arbeta upp också så ju tidigare desto bättre. Mycket fokus kommer att ligga på spinning, marklyft och bara allmänt bättre kondition och styrka. Ska även börja promenera med en ryggsäck som man bara fyller för viktens skull. I utbildningen kommar man gå runt med 20kg packning så att det är nog smart att öva lite på det. Speciellt för mig där packningen väger så pass mycket för min egen vikt och längd. Det kommer vara tufft, ohja! Men jag gillar utmaningar.
 
Man utför ju ett cykeltest som går ut på att man ska cykla till en viss takt samtidigt som motståndet ökar. När jag har varit på spinning så har jag haft väldigt svårt med just takten och ökning av motstånd så det ska jag verkligen börja öva på.
 
 
För att klara detta så har jag gjort ett översikligt träningsschema (min första träningsdag för veckan är nu mera söndagar, confusing I know):
Söndag: Bröst, Triceps och Axlar + övning av handstående minst 5 min
Måndag: Rygg, Biceps och Mage + intervall löpning
Tisdag: Ben, Rumpa och Vader + handstående
Onsdag: Vilodag/kondition
Torsdag: (Bröst, Triceps och Axlar) + handstående och spinning 
Fredag: (Rygg, Biceps och Mage) + handstående
Lördag: Vilodag/Spinning
 
Paranteserna betyder att jag kommer växla mellan Bröst, Triceps & Axlar, Rygg Biceps & Mage och Ben, Rumpa & Vader eftersom det bara är 5 styrkedagar i veckan och jag vill köra varje muskelgrupp ca 2 gånger i veckan. Sedan har jag även gjort så att i början av veckan då kör jag på lite lättare vikter men fler reps och senare i veckan blir det tvärtom, alltså tyngre vikter och färre reps.
Handstående har jag lagt in bara för att jag vill bli bra på det.
 




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR