19 dagar utan sötsaker

För nästan tre veckor sedan la jag ut en bild på instagram där det stog "1 gilla = 1 dag utan sötsaker", det var 19 st som gillade. Jag trodde aldrig att jag skulle klara 19 dagar men det gorde jag. Är väldigt chockad över mig själv faktiskt men det känns bra att veta att jag kan ha sån kontroll över mig själv när det väl gäller. Mitt nyårs löfte är ju att inte äta pizza eller hamburgare på ett år och än så länge har jag klarat det. Nu är det bara 3 månader kvar så det är ingenting jag har tänkt bryta och ingenting jag ens känner mig sugen på så.
 
Men igår då köpte jag mig själv naturgodis till kvällen. Så otroligt gott och jag njöt på ett helt annat sätt än vanligt. Nu ska jag börja med att ha bara en dag där jag äter onyttigt för att jag tror att jag mår mycket bättre av det och att man även då äter på ett annat sätt. Man äter inte bara för att äta utan man känner verkligen efter på varje bit. 
 
En annan positiv grej som har kommit ut av det här är att jag har mycket mindre huvudvärk än vad jag brukar. Förut hade jag ALLTID huvudvärk efter lunchen en skoldag men nu har jag inte det längre. Sedan känner jag att jag har haft mer energi än vanligt.
Jag tog inte naturgodis för att jag tror att det är nyttigare än vanligt godis för det är det verkligen inte. Det är minst lika dåligt. Jag tycker bara att det är jävligt mycket godare än vanligt godis! Just so you know ;)



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR