Borås/Göteborg Studieresa

Kom hem från en studieresa i Borås igår. Det har varit både roligt och tråkigt/jobbigt. Har nu insett ännu mer hur less jag är på att bo i Luleå. Jag hade såååå gärna bott i Göteborg eller bara någonstans där det händer grejer. Ska fan fytta här ifrån så fort jag kan efter studenten.
 
Tisdagen började med att veckarklockan ringde 03.45. tog bussen till flyget kl 5 där jag träffade alla i klassen och lärarna. Flyget avgick 07.25 till Stockholm.
 
Där fick vi sedan vänta på flyget som skulle ta oss vidare till Göteborg. Jag blev så lycklig när jag såg att de hade en Victoria's Secret butik på Göteborgs flygplats. Så det blev såklart ett litet köp där. När vi väl kommit till GBG så blev det direkt att hoppa på bussen in till stan och sedan ta bussen till Borås.
 
Klocka var då ca 13.30 när vi kommit till Borås. Då gick vi på stan en stund och kollade. På kvällen blev det ett första studiebesök som förövrigt var väldigt tråkigt. Man var så trött och orkade bara inte lyssna på vad människan sa. 
 
På onsdag var det ytterligare ett studiebesök direkt på morgonen. Efter det blev det ännu mer shopping och på eftermiddagen ett till studiebesök. På kvällen blev vi bjudna på middag. Väldigt gott! Dock var förväntingen på min Irish Coffee större än vad jag fick.
 
Torsdag bestod av två väldigt intressanta studiebesök. Nämligen gina tricot och nellys huvudkontor. Det var verkligen roligt att se och höra om allt dom hade att säga. Jag tipsade Nelly om att dom skulle börja med stolek 34 i skor, hehe. Vi hade så tur också att dom höll precis på att fota en modell så det fick vi kolla på en liten stund. Riktigt duktig var hon! Det var även en tävling under torsdagen som två stycken från klassen var med i. Tyvärr fick vi inget pris, men klänningen dom fick fram var väldigt fin. På kvällen hade vi funderat på att testa på utelivet i Borås men alla var så trötta så det blev inget med det. Dock var jag jävligt taggad på det men kände inte för att gå själv direkt.
 
Översta bilden: Cindy och jag väldigt trötta på morgonen i Borås!
Nedersa bilden: Otroligt god lunch på Jensen's
Fredagsmorgonen blev en tidig uppgång, 05.30. Bussen skulle gå kl 07.40 från Borås till Göteborg. När vi kommit dit tog vi spårvagn till ett studiebesök på en skola. Funderar faktiskt på att gå mönsterkonstruktion där ett år. Kanske inte direkt efter gymnasiet men möjligtvis året efter. Vill jobba lite först.
Efter studiebesöket var det dags för lunch och lite shopping. Tyvärr hittade jag bara två grejer i GBG. Gick en stund själv på stan också för att dom jag gick med hade för ont i fötter och ben så dom ides inte gå runt mer men jag kända bara att. fan hur ofta är man här lixom? Så jag sket i hur ont jag hade och gick runt iaf. Dock vågade jag inte gå så långt ifall jag skulle tappa bort mig. Hade ju faktiskt en tid att passa.
 
Tog en sista titt på Victoria's Secret innan flyget till Stockholm. Köpte dock inget denna gång. Funderade på ett par trosor med kändes så onödigt. Sa hejdå till Göteborg men inte för sista gången! Måste bara säga att jag faktiskt tog mig tid att träna två av dessa dagar. Det är jag stolt över! Kände mig inte speciellt sugen om man säger så.



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR