Inte kan väl jag

Exakt nu om en vecka så har jag nog precis gjort klart alla tester. Det har inte riktigt fallit in än. Det känns inte som att jag ens ska göra detta. Att jag ska söka till GMU. Ofta jag ens kommer klara av det. Själva utbildningen alltså. Aa, testerna också för den delen. Men tänk.. ryggsäcken man ska gå och bära på väger ca 20kg och så ett vapen på det som väger ca 5kg, vilket då som ni kan räkna ut blir 25kg. Ska jag som bara väger knappt 45kg kunna bära på en sådan tung utrustning. Den väger mer än hälften så mycket som jag. Det kan inte vara lätt! Men det är inte det jag vill ha heller. Jag vill ha det tungt, jag vill ha en utmaning. Det är det jag tycker om. Men detta känns för tungt. Det känns som att jag inte kommer kunna träna upp den förmågan. Det är nog tungt att gå med 10kg på ryggen.
 
Sedan känns det smått orättvist också. Standarden på personerna som går GMU kanske är killar på ca 80kg. För dom blir inte 25kg så galet tungt. När jag fick testa ryggsäcken på en mässa i Piteå för några veckor sedan så var jag tvungen att hålla emot så galet mycket för att inte tippa bakåt. Jag tog i med hela bålen och hade nog inte tagit mig många steg framåt. Men med en skivstång är det dock annorlunda. Där lastar jag på 50kg och kör squats utan problem men vikten kommer på ett annat ställe då. Det blir lättare. Men nu är det inte en skivstång vi ska gå runt och bära på.
 
Jag får väl bara ta en sak i taget. Jag kanske inte ens blir antagen och då är ju det problemet ur världen.
 



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR