Paris del 3

Måndag: Vi hade bestämt att denna dag skulle bli en shopping dag eftersom det skulle regna. Vilket det också gjorde.. väldigt mycket. Tyvärr upptäckte vi ju att det inte var särskilt mycket gallerior (inte vad vi hittade iaf) så det blev en hel del promenader ute i regnet vilket inte var super mysigt. Vi började iaf med att besöka Galerie Lafayette. Otroligt häftig och mäktig galleria. Flera flera våningsplan och taket.. allt, helt galet fint! Ovanför taket fanns det dessutom några våningar till och en takterass där du kunde se Eiffeltornet på ett bra avstånd. När vi sett nog där gick vi vidare bara mot ett håll.. råkade hamna på en horgata efter en liten stund. Väldigt obehagligt på många sett och det kändes så hemskt. Det var en helt annan grej att se det med sina egna ögon. Ja man vet att dom finns där men att få se det själv.. 
Det blev inte så mycket shopping denna dag egentligen för vi frös så mycket av regnet så vi hittade oss en restaurang där jag tog en omelett och Sanna en pizza. Super gott verkligen! Sedan drog vi oss hemåt då vi kände oss klara och för att vi var så frusna.
 
Tisdag: Gick för en gångs skull upp tidigt denna dag för att vi blivit tipsade om att det inte skulle vara mycket folk vid Notre Dame då. Så det tänkte vi var värt. Det var en chock att komma ut i friska luften denna morgon, det var super kallt och väldigt fuktigt i luften. Hur som helst, Notre Dame, jätte fin och mäktig på utsidan men insidan.. nej inget för mig. Det ser ut som vilken kyrka som helst och jag är så okyrklig som man kan bli så det var väldigt ointressant och tråkigt där inne. Men är man religiös är det nog väldigt häftigt!
 
Sedan fortsatte vi mot nästa kyrka, Sacre Coeur, även den väldigt fin men här gick vi aldrig in. Anledningen till det var att det kostade pengar, eftersom varken jag eller Sanna är så brydd så kände vi att det inte var värt det, plus att det var så galet mycket folk.
 
Utsikten ♥ Sedan drog vi vidare in mot ett litet torg dom hade en bit från kyrkan. Där kunde man bli avmålad och fika osv. Vi hade tänkt bli avmålade men vi hittade ingen konstnär som vi föll för så vi skippade det. Istället tog Sanna sig en crepe medan jag fick nöja mig med iste. 
Nästa destination blev Champs-Elysses där vi hittade oss varsin tröja. Efter att ha strosat runt där ett tag åkte vi hem, åt middag och gjorde oss klara att fara in till Eiffeltornet för att se den vackra belysningen på kvällen.
 
Vi satte oss på ett fik för att invänta mörkret som sakta men säker smög sig på. Sanna tog sig ett glas vin medan jag tog mig en fruktsallad som inte var den billigaste. Men mysigt var det! Och första gången vi såg tornet blinka.. helt otroligt! 
 
Underbara Eiffeltorn♥
 
Onsdag: Vi tog en rejäl sovmorgon för att sedan åka in till Montparnasse och köpa med oss mat till Eiffeltornet. Haha, ja vi var där nästan varje dag. Men det var så fint och mäktigt så vi drogs dit hela tiden. Vi satte oss iaf på gräset en bit ifrån och åt vår lunch. Några timmar senar drog vi oss vidare till ett fik där vi köpte oss varsin godaste milkshake ever! Skojar inte, den bästa någonsin. Denna dag var väldigt härlig på något sätt, våran sista dag i Paris, lugn, varmt och bara underbar.
 
På kvällen tog vi en spontantripp till La Defense. Ett hyfsat nybyggt område antar jag med massa skyskrapor och väldigt moderniserat. Skiljde sig verkligen från övriga Paris, det var som ett helt annat område. Högra bilden: haha asså måste bara nämna att vi såg detta väldigt mycket, folk gick runt med sina baguetter bara sådär, inget skydd över huvud taget. Vi tyckte det var väldigt konstigt och äckligt. Tänk hur mycket skit som har fastnat på den där baguetten innan man är hemma!?
 
Väldigt bra sista kväll och avslut på denna Paris resa. Vi satte oss i bågen och käkade chips.. eller ja det blev ett chips sen var vi inte sugna längre. Haha, underbart ♥
 
Med ledsna miner satte vi oss på tåget som tog oss till flygplatsen. Väl där fick vi tillbringa hela 10 timmar i väntan på flyget som tog oss hem till Sverige igen. När vi äntligen kommit hem till Sverige blev det ytterligare 8 timmar väntan på flyget ända hem till Luleå. Det blev en sömnlös natt för mig så lite trött var jag under den kommande dagen. 
 
Denna resa var underbar. Jag saknar den så mycket. Även fast vi hade ganska otur med vädret så tycker jag att vi gjorde det bästa av situationen och det var inte så sura miner. Tack för en jätte bra resa Sanna♥
 



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR