Paris del 1

Nu ska ni äntligen få höra och se bilder från min och Sannas 8 dagars Paris-resa. Den var för övrigt så jävla bra och jag saknar stället så galet mycket! Det är definitivt en stad jag kommer besöka igen.
Vänster: Sitter på flygplatsen i Sverige och är väldigt förväntasfull inför Paris.
Höger: Vi har precis hittat vårt hotell och kommit in i rummet. Det var inte en lätt uppgift till en början men vi hittade en trevlig och hjälpsam kille som hjälpte oss att beskriva vägen med alla tunnelbanebyten. Strax innan tolv på kvällen fick vi iaf checka in och sedan lägga oss och sova. 
 
Första dagen. Vi vaknade till ett regnande Paris men vi var så glada att var där så det gjorde oss ingenting. Vi hade bestämt sen innan att bara ta det lugnt denna dag eftersom vi har så många dagar på oss så vi gick bara ut och lät oss ledas vart vi kände för stunden. Vi började med att hoppa av på Champs-Élysées Clemenceau. Där kände vi oss så förvirrade, vi hade ingen aning om vilket håll som var bäst att gå mot. Vi ville typ komma till själva shoppinggatan men så här i efterhand vet vi att vi gick åt det motsatta hållet.. Men vi kom iaf till en väldigt fin bro och innan den så var det två otroligt mäktiga hus, Petit Palais och Grand Palais. Framme vid bron ser vi helt plötsligt Eiffeltornet på avstånd. Det var en så jäkla mäktig känsla! Verkligen. Så vi börja typ hoppa lite och kramades, haha men det var riktigt coolt! Sedan blev vi hungriga så vi leta rätt på en restaurang och käkade var sin sallad. Sanna älskade sin men jag tyckte inte om min. Grapefrukten dom hade i var alldeles för besk och jag tycker i vanliga fall om grapefrukt. Men men, resten av maten under resan var god!
Efter lunchen tog vi en promenad till Eiffeltornet bara för att kolla in det lite snabbt. 
 
Sedan satte vi oss på ett fik för glass och brevskrivning.
 
Efter fikat tog vi tunnelbanan till Triumfbågen. Också en väldigt häftig grej. Dock förstog vi inte hur vi skulle ta oss in i själva bågen. Vi såg ju att det var folk där men det fanns ingen synlig övergång ovan mark. Så vi sket i det men det dög att se det från avstånd. Och så var det ju bilar som körde hela tiden så det fanns ingen chans att ta sig över så.
 
Dag nr. 2 for vi till Primark och shoppade. Det var dock en besvikelse. Inte alls så stort som jag trott men det var väl ändå okej. Fick med mig trosor och bh:ar hem. Kommer bild på allt jag köpt i ett enskilt inlägg. Efter Primark satte vi oss på ett fik som var i samma galleria. Jag var så avundsjuk att Sanna kunde ta en Croissant och inte jag. Jag åt en glass istället men det var gott det med.
Efter shoppingen blev vi så trött så vi drog oss hemåt, lagade middag och satte oss på balkongen och myste. Det var verkligen härligt. 
 
Dag 3. På tunnelbanan påväg till Eiffeltornet. Galet varm dag och inte ett moln på himlen. Måste tyvärr säga att det var väldigt jobbigt, inte så skönt. 
 
Vi gick upp till andra våningen sen tog vi även hissen upp till sista och tredje. Riktigt coolt. Måste också nämna att det var inte jobbigt alls att gå, det var inte så många trappor. Sanna hade lite träningsvärk i vaderna dagen efter men jag kände inte av det alls. 
 
Efter det vackra Eiffeltornet tog vi tunnelbanan till Notre Dame. Även det jätte fint. Dock gick vi inte in i den denna dag för det var alldeles för lång kö och så sjukt varmt. Fattar inte hur folk orkade stå där i gassande sol så länge bara för att gå in i en kyrka.. Vi tog våra steg hemåt ist för vi var så trötta. Väl på hotellet gjorde vi oss middag och Sanna tog ett glas vin medan jag tog ett glas äcklig cider.. smakade oliver. Men det var väldigt trevligt iaf!
 
Resten av dagarna ska jag försöka lägga ut inom kort men jag har så mycket att göra just nu så jag hinner inte. Och när jag väl har tid över så kollar jag hellre på en film. Haha. Men jag ska göra mitt bästa. Håll ut Johanna! ;)♥

Äntliiiiiigen 😄😄😄 åh ja vill tillbaka till Paris! Väntar me spänning på nästa inlägg haha :)
De finns förresten en gång under rondellen så man kommer in till triumfbågen, men de är inte världens häftigaste å se på nära håll så ni missade inte så jätte mkt där :)

Svar: Jo vi förstod det men vi hittade den inte. Okej men det var ju bra att vi inte missa något ;)
Olivia




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR