Banan Smoothie

For ut på en cykletur tidigare idag. Vädligt härligt. Efter det gjorde jag mig lunch och sedan minns jag inte riktigt vad jag gjorde förrän jag började måla lite senare. Målar staketet här hemma och det är ett sånt där korsstaket eller whatever och det är lite drygt. Men samtidigt roligt. Det är typ terapi att måla.
 
Nu ska jag kika in på ebay och beställa lite olika töjningar, bl.a en tunnel eller två. 
Banan, jordnötssmör, kokosmjölk, soja-yoghurt och kokosflingor som topping

Sushi<3

Har solat mest hela dagen idag och det har varit underbart. Sen for jag och käkade sushi med Elin. Fattar inte att det kan vara så gott! Efter det gick vi runt ett tag och sedan hem till mig för att se film och käka gott. Bra dag.
 

Torsdag

Igår blev det att måla färdigt huset här hemma och idag har jag bara tagit det lugnt i solen med en bok. En liten stund senare drog jag och Elin till stranden i någon timma. Kvällen har hittlis bjudit på Ben & Jerry's till Game of Thrones. Har äntligen börjat tycka om serien. Tog bara över 1 säsong..
 
Funderar för övrigt på att köpa en ny systemkamera. Den jag haft tidigare har tyvärr tappat gnistan lite så den ligger bara i ett hörn. Ingen idé att fota med en kamera som ger dåliga bilder, eller hur? Men har gjort lite för och nackdelar med att skaffa en ny.. det är ju inte gratis direkt så då känner jag att jag måste vara säker på att den kommer användas flitigt. Kameran jag funderar på att köpa är iaf en Canon eos 700d.
 
Testade Strawberry Cheesecake den här gången. Den var god men det finns godare.

Islatte

Igår blev det att måla huset här hemma. Blev bara ca 4 timmar men det kändes som att jag målat en hel dag. Fast det var ju typ hela min dag för jag vaknade ganska sent. Sen på kvällen var jag med Elin en stund.
 
Idag har jag varit med Sanna på stan. Vi fikade en stund och sen köpte jag mig äntligen ett smycke på Fritz Olsson.. 1 ½ år senare. Fick ju presentkort där i 18-års present och jag har varit och kollat några gånger men aldrig riktigt bestämt mig för något. Men kände att det var dags så då slog jag till och jag är jätte nöjd.
 
Måste bara berätta en till sak som jag gjorde idag. Utmanade mig sjäv att göra 1 000 squats! Och jag klarade det, helt galet! Tog ca 40 min och efteråt var det svårt att gå, speciellt att böja sig ner och sedan ta sig upp igen. haha! Imorgon kommer jag dock inte kunna gå. Men det är mysigt. Sen var det ju inte 1 000 "vanliga" squats, utan det var 10 olika typer, så man gjorde 100 av varje och så vilade man en liten stund mellan men typ bara 30 sek - 1 min max. Tycker ni borde testa det också. Klicka här för att komma till videon om ni är intresserade.
Klänningen jag har på mig vågade jag äntligen ha på mig idag. Den har hängt i garderoben i snart två år. Jag har bara inte vågat för den är ju lite speciell om man säger så. Sen var jag ju smart att ställa mig i sprickan på spegeln så man blir bredare.. höhö.
 
 
 

03.40

Kan inte sova så sitter och läser på lite om partierna. Har tänkt göra det för längesen men det har bara inte blivit av, men nu så! Jag gjorde även en sån där valkompass så att jag enklare kan veta vad jag vill rösta på. Och jag tror faktiskt att jag är ett ganska stort steg närmare vad jag vill. Men jag tycker att politik är så galet tråkigt så det är inte det lättaste att engagera sig i att läsa.. Men jag gör mitt bästa för landets och min egen skull ;)

(skrivet från mobilen)

French Manicure

For hem från stugan igår för att det skule regna men så blev det inget regn. Men det gör inte så mycket, jag ville ändå hem. Fick bättra på brännan hemma istället.
 
Idag har jag varit en stund på stan med Elin. Hittade mig bl.a en jätte fin bh på rea. Snart kommer hon hit och då ska vi chilla ett tag innan vi ska dra vidare till bion. Blir att se 22 Jump Street. Får se vad man tycker om den men jag tror den kommer vara ganska bra. Tatum är ju med, hehe ;)

Gjorde mina naglar igår. Blev en fransk manikyr för att sist jag färgade håret så råkade mina naglar ta åt sig lite färg så dom blev mörka. Inte fint alls men då märks ju inte det av nu då.

Neptun

Har varit på Neptun idag och haft det bra. Badade och solade en del. Tror ändå jag blev lite brunare men så svårt att se. Imorgon ska vi kanske ta kanoten eller båten till en liten halvö precis vid Kallaxön och sola och bada där. Mycket bättre för mig att göra såna utflykter för då ligger jag i solen hela tiden. Solar jag hemma blir jag så rastlös och springer runt och gör andra grejer, så det blir oftast inte så mycket solning hemma.
 
 

Ny design

Har fixat med bloggdesignen nu två kvällar. Visserligen har jag inte gjort designen själv men det har ändå tagit tid. Först letande av vilken design jag vill ha och sen testa den och ändra header. Har även ändrat så texten i inläggen är större. Har tyckt att den varit lite för liten på min tidigare design och även på den här. Men blogg.se har ju fuckat up kodmallarna så man fattar ingenting så jag har inte kunnat ändra det, därför blev det en helt ny design nu. Men jag är nöjd och jag hoppas att ni också tycker om den.
Ser ni den inte, klicka på f5.
Den gamla 
 
Den nya

If you don't work for it, don't wish for it

Hos tandläkaren idag blev min tand nedslipad så att den inte ska skava så mycket men vi har ändå bokat tid för att ta bort den. Kommer säkert få problem med den senare så jag känner att det är lika bra att ta bort den nu när det är gratis och allt.
 
Efter det drog jag och tränade och det var svettigt värre! Men det var härligt. Var slut i musklerna ett ganska bra tag efter och det är lite ovanligt. Smått jobbigt var det för jag orkade typ inte bära något. Men nu är jag i stugan igen och det är med blandade känslor. Det är mysigt här men på ett sätt vill jag ändå vara hemma i stan. Men har iaf lyckats fixa internet till datorn så då har jag det.
 
Det är skönt att bo själv. Jag har ju fått göra det lite då och då under sommaren när mamma och Tobbe varit i stugan. Så då har jag fått sköta om huset. Det är gött att rå om sig själv. Så det är väl lite det jag känner.. att jag kaske vill vara hemma nu för att det är dom sista dagarna det går, sen börjar dom jobba igen. Menmen.
 

Heart

Här är leggingsarna och klänningen jag köpte tidigare. Love 'em! Men klänningen ska som sagt förkortas.
 

Don't cry for nothing

Blev utgång igår dock sög den. Tyvärr. Första gången en utekväll har varit så värdelöst dålig. Berodde självklart inte på sällskapet för det var det inget fel på men stämningen och allt möjligt. Inne på allstar spelade dom alldeles för hög musik, det var omöjligt att snacka och det vibrerade fan i kroppen, så högt var det! Sen var det galet varmt och hur mycket folk som helst. Nä inget att minnas. 
 
Idag har jag bara solat och tagit det lugnt. Inte bakis alls så det har varit skönt. Imorgon ska jag väl ta mig till gymmet och göra nytta där. På tisdag ska jag till tandläkaren för att dra ut en av mina visdomständer som växer snett så den skaver lite mot kinden. Dock får vi se om det går för den har inte växt ut så mycket.
 

The Beach

Igår tog jag och pappa cyklarna till en hinderbana och körde lite där. As roligt och jobbigt. Blev totalt 2 timmars träning i streck så det kändes riktigt bra. Sedan drog jag in till stan för att fika med Cindy. Gick även på stan en stund och hittade lite fina grejer.
 
Idag har jag varit på stranden med Elin en stund och efter det gick vi till Storheden för jag ville köpa vattenmelon. Dock gick vi ju in på H&M så det blev ett par nya träningsleggings och en klänning. Kommer visa bild på det någon annan dag. Älskar verkligen båda grejerna men dock måste jag förkorta klänningen för den gick ända ner till knäna och det gillar inte riktigt jag. Men det får bli till skolan börjar för där har vi grymma maskiner. 20 dagar kvar... både längtar och inte, men mest inte.
 

Love this place

Här under kommer lite bilder från stugan. Blir så himla fint där på kvällen!
 

Allstar

Vilken kväll igår alltså! Började med förfest hemma hos mig med Elin, Sanna och Ludwig. Tanken var först att gå till en strand men det var så gött att sitta ute hemma så då blev det så. Sedan drog vi till Allstar och där inne gick det knappt att vara. Det var så galet varmt. Minst 30 grader, lätt! Dansa var inte det lättaste heller eftersom man typ dog av svett då. Haha. Det var en upplevelse! Men träffade en del härliga människor och det blev efterfest den här gången också. Det är trevligt med efterfester men tyvärr så förstörs ju hela nästa dag. Har bestämt mig att nästa gång jag går ut så ska jag fan vara hemma kl 3 och sova!
 
Men vet ni va galet.. jag glömde min phonie hemma! Hur är det ens möjligt. Tack och lov hade jag ju iaf med en kamera så jag kunde fota. Men kände mig lite lost utan mobilen, kunde inte kolla klockan eller nå. Men saknade den inte alt för mycket iaf. Man sitter ju ändå inte med mobilen när man festar.
 

Tränings- och kostschema

Detta inlägg gör jag mer för mig själv för att jag senare i livet ska kunna kolla tillbaka hur jag gjorde för att uppnå mina mål. Om detta nu funkar men är jag fokuserad och följer detta så borde det funka. Så min träningsplan och kostupplägg är vad som kommer här nedan.
 
Och än så länge går det väldigt bra. Har tränat nu 3 dagar i rad och det har varit väldigt roligt och så underbart efteråt. Man känner sig så duktig. Kosten går också jätte bra än så länge. Har lyckats hålla mig borta från sötsaker.

Tränings- och kostplan
Start Tisdag 15/7-14

Kosten:

  • 5-6 måltider om dagen: frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och kvällsmål
  • Ät var tredje timme.
  • Ät mer proteiner och fetter än kolhydrater.
  • Proteiner: Fisk, kyckling, kött, ägg, kvarg och keso. Kolhydrater: Glutenfri pasta, ris, potatis, glutenfritt bröd och havregryn. Fett: Nötter, avokado, fet fisk, vegetabiliska oljor och jordnötssmör.
  • Ät tills du är mätt men ät långsamt så du inte överäter.
  • Drick ett glas vatten innan varje måltid.
  • Undvik socker och snabba kolhydrater som godis, chips, kakor, bröd m.m.
  • Ha en ätardag i veckan (ät och drick exakt vad du vill.)
  • Mycket grönsaker, frukt och bär. (Ersätt tex pasta, potatis och ris med grönsaker.)
  • Feta mejeriprodukter, skippa light produkter helt.
  • Drick proteinpulver efter varje träningspass.

Träning:

  • Träna minst 3-4 gånger i veckan. 
  • Variera varje vecka mellan 6-12 reps.
  • Kör någon typ av rejäl pulshöjande kondition minst en gång i veckan.
  • Träna Dag 1: bröst, axlar och triceps, Dag 2: rygg, biceps och mage, Dag3: ben, rumpa och vader, Dag 4: axlar och mage. Är man motiverad och vill köra på ytterligare en dag så fokusera på ben och rumpa.
  • Träna minst 3 övningar per muskelgrupp.
  • Var noga med tekniken och hur du lyfter.
  • Kör mest fria vikter och med din egna kropp. Undvik maskiner.
  • Mesa inte! utan kör på tills det verkligen känns i musklerna, att det inte går att göra ett enda lyft till.
  • Promenera minst 5 gånger i veckan. Behöver inte vara långa promenader. Fram och tillbaka till gymmet tex.

Övrigt:

  • Vänd på dygnet!
  • Somna senast vid 23.00.
  • Gå upp senast kl 09.00 varje dag.
  • Drick minst 1.5 liter vatten/dag.
  • Försök vara mer "vardagsaktiv" varje dag. Sitt inte inne en hel dag. Ta trapporna ist för rulltrappan/hissen. Skippa bussen så ofta det går.
  • Sitter du vid datorn, ta en paus 1 gång i halvtimmen och gör lite squats/grodhopp/jumping jacks eller något annat rörligt.
  • Stretcha efter varje träningspass.

Exempel på en måltidsplan under en dag:

  • Frukost alt. 1: 1 dl havregrynsgröt med bär eller kokosflingor och mandelmjölk, ett ägg.
  • Frukost alt. 2: Turkisk yoghurt, hemmagjord müsli, skivad banan eller bär.
  • Lunch: Kyckling/quorn/fisk med glutenfri pasta och grönsaker.
  • Mellanmål: Proteinshake eller glutenfritt bröd med jordnötssmör på.
  • Middag: Fisk/kött/kycklig/quorn med grönsaker, sås. (väldigt lite ris/pasta/potatis om det ska vara något sånt.)
  • Kvällsmål alt.1: Turkisk yoghurt, hemmagjord müsli, bär.
  • Kvällsmål alt. 2 (inte ofta): Glutenfritt bröd med jordnötssmör eller smör och ost.

Tider för måltider (ca):

  • 09.00 - Frukost
  • 12.00 - Lunch
  • 15.00 - Mellanmål
  • 17.00 - Middag
  • 20.00 - Kvällsmål