Dag 30 – Ett sista ögonblick

Mitt tredje och sista ögonblick får bli när jag, pappa, Sandra & Amanda och deras pappa var i Riksgränsen i slutet av februari. Det var en födelsedagspresent av min pappa.

Vi hade inte tur med vädret. Det snöade och stormade så dom var till och med tvungen att stänga liftarna. Vi hade ett åkkort på 5 dagar men vi kunde bara åka 2 dagar så det var lite trist. Sedan när vi skulle hem så hade det rasat ner snö på tågrälsen så vi tog oss inte hem. Vi blev kvar i 2 dagar till. Och vi hade ju inget hotellrum att vara på under dagen för att man visste inte säkert om vi skulle få komma hem på dagen eller inte så vi fick sitta i lobyn och inte göra något alls.

Men det som var bra med dom här två extra dagarna var att vi fick gå på buffé. Det var oxfilé med potatissallad. Det var det godaste jag någonsin ätit. Ärligt! Så det var ju inte bara dåligt. Och dessutom så fick vi ju det gratis, SJ fick betala för dom här två dagarna. Hotellrum och mat.




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR